30 maj 2013

Agilityträning

Var och tränade agility med Ebba och Amber ikväll, jätteduktiga tjejer med en något mindre duktig matte ikväll... Byggde upp en kombination som jag visst inte hade tänkt något särskilt med, vilket kändes när jag skulle köra den. Så fick tänka om och då gick det bättre. Amber fick köra lite olika vägar i kombinationen men framförallt fick hon träna framåtsändande, vilket hon gjorde bra. Ebba fick också köra kombinationen och olika vägar genom denna, plus att hon även fick träna kontaktfält med "trampa". Hon blir lätt lite för ivrig men när hon väl fokuserade (och matte med) så fungerade det. Nästa gång jag ska träna agility med hundarna så ska jag ha en plan från början, vilket brukar vara bäst! Filmade lite men blev bara två filmklipp på Amber, tyvärr inget på Ebba, då min mobil som vi filmade med bestämde sig för att den inte ville vara med. Dåligt batteri rättare sagt, på både min och sambons mobil. 



Kritik till mig själv på dessa filmklipp: Räta på ryggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar