21 maj 2013

Uppdatera oftare?

Oj nu var det länge sen jag skrev här igen... Jag är extremt hemskt jättedålig på att uppdatera denna blogg, det mesta hamnar på facebook (inte för att jag lägger ut mycket överhuvudtaget egentligen). Sen vi sist skrevs vid så har agilitytävlingsäsongen kommit igång igen, Har tävlat på tre tävlingar med Ebba (Njudungs, Vimmerby och Tierp) med blandade resultat. På Njudungs agilitytävling som var första för i år så började vi med att komma 4a i hopp klass II så tog en pinne sen debuterade vi i agilityklass III där med men då hade Ebba ledsnat och bestämde sig för att tunneln var roligare än hoppa så blev en disk. I Vimmerby var det öppen hopp- och agilityklass, hoppklassen fick vi 5 fel och kom 4a och i agilityklassen blev vi felfria och kom vi 1a. På Tierps tävling så var jag extremt trött och okoncentrerad då jag suttit i x antal timmar och väntat på att Ebbas hoppklass skulle starta (dom hade bara klass I och II, därav bara ett lopp för oss) så där blev det med en disk, helt och hållet mitt fel då jag bara skulle behövt backa några steg till innan jag försökte skicka henne på tunneln. Hon missade den tunnelingången hon skulle ta och tog den andra. Sen har jag ju även börjat tävla med Amber nu, bara hoppklass än, hon och jag har hunnit köra två tävlingar tillsammans (Vimmerby och Tierp). På Vimmerbys tävling var hon anmäld till nybörjarklassen i hopp (utan slalom och platta tunneln) och nybörjarklass vet jag då inte om jag skulle kallat den för tyckte den var lite halv krånglig och dessutom innehöll 19 hinder men vi klarade det galant, fick 5 fel för en vägran (mitt fel) och kom 1a av 4 hundar. I Tierp några dagar efter Vimmerbys tävling så startade vi för första gången officiellt och även där fick vi en vägran (mitt fel igen) men slutade på en 6e plats av 28 hundar. Så stolt över mina fina duktiga tjejer.

Och ja för att svara på rubriken, jag bör nog uppdatera oftare så det inte behöver bli så mycket att skriva ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar